¿Qué é o e-commerce ou comercio electrónico?

e-commerce o comercio electrónico

 

E COMMERCE

Nesta ocasión imos falar do concepto de e-commerce ou comercio electrónico, desde os seus inicios ata hoxe en día.

 

 Os comezos

 

 O e-commerce defínese como un sistema de compravenda de produtos ou servizos que utiliza Internet como medio de intercambio. Podemos pensar que portais como Amazon ou Ebay foron algúns dos primeiros e-commerce, pero non foi así. Para comprender mellor os inicios do e-commerce debemos remontarnos ata principios do século XX. Foi nestes anos cando empezou a xurdir a venda por catálogo en EE. UU. Grazas a este modelo de negocio, os consumidores podían acceder aos produtos sen saír de casa. Ademais os vendedores podían chegar a zonas rurais de difícil acceso sen maior problema. Nos estes catálogos, os produtos mostrábanse de forma ilustrada e detallada ( permitindo aos compradores poder adquirir os produtos sen necesidade de velos fisicamente).

 

 A chegada do teléfono revolucionou aínda máis a venda por catálogo. Xa non era soamente un medio de comunicación. Agora era unha ferramenta mediante a cal os vendedores podían contactar directamente cos compradores.

 

 A lista da compra

 

 O seguinte paso foi idea de Michael Aldrich, un inventor inglés con reticencias á hora de ter que ir ao supermercado.

 

 Como resultado destas poucas ganas de facer a compra xurdiu Videotex en 1979 (o primeiro sistema de e-commerce da historia). Neste caso, o medio utilizado non era o teléfono, senón o televisor.

 

 

Lembremos que nesa época aínda non existía Internet tal e como o coñecemos hoxe. Foi entón cando Aldrich ideou un sistema baseado nun televisor modificado para realizar pedidos a tempo real. Jane Snowball tivo a honra de ser a primeira persoa en facer un pedido a través deste sistema. Utilizando un botón do mando, a súa TV mostraba un directorio de supermercados locais (nun formato similar ao teletexto). Nese directorio tiña máis de mil produtos á súa disposición. O pedido enviábase a través da liña telefónica e o cliente pagaba no seu domicilio. A pesar do innovador do sistema, este non tivo moito éxito xa que requiría un gran investimento.

 A chegada de Internet

 

 Temos que esperar ata os anos 90, cando chegou a expansión de Internet a nivel mundial. Lembremos que no ano 1993 levantouse a prohibición do seu uso comercial . Ademais, definiuse a transición cara a un modelo de administración non gobernamental . Isto propiciou a aparición, dous anos máis tarde, de portais como Amazon ou Ebay e o resto xa é historia.

 

 

O e-commerce na actualidade

 Actualmente o comercio electrónico é un termo moi familiar nas nosas vidas. O seu crecemento nos últimos anos foi imparable. Un dato moi revelador é que durante o ano 2020 o crecemento do e-commerce foi do 74% só en España. No primeiro trimestre deste ano 2021 o e-commerce a nivel mundial creceu un 58% segundo os datos recolleitos por Salesforce, o cal nos indica que a pesar da redución das restricións, o comercio electrónico ha chegado para quedar. Parece que aos poucos os usuarios van deixando atrás esa desconfianza cara ás compras online. Ademais, a xente cada vez está máis familiarizada coas contornas dixitais e co seu uso. Isto fai máis accesible este tipo de tecnoloxía a persoas que antes non a utilizaban.

 

 Modelos de e-commerce

 

 Canto aos modelos de comercio electrónico existentes podemos distinguilos por tipo de mercado ou por tipo de produto.

 

 Entre os tipos de mercado máis habituais distinguimos tres:

 

 * B2C (Empresa – consumidor) Por exemplo unha tenda online de roupa.

 

* B2B (Empresa – empresa) Unha consultora online para empresas sería un bo exemplo.

* C2C (Consumidor – Consumidor) Wallapop, Vinted, etc…

En relación co tipo de produto diferenciamos dous:

 

* Comercio electrónico directo ou comercio offline, o intercambio comercial prodúcese sobre un ben material (que se compra e envía por mensaxería).

* Comercio electrónico indirecto ou comercio online, o intercambio prodúcese sobre un ben intangible. Por exemplo, a compra de software.

En canto ao proceso de compra, sempre adoita ser o mesmo. O cliente ou usuario accede á web, escolle un produto , realiza o pedido e recíbeo en casa . Hai que ter en conta que a empresa debe ter o catálogo actualizado, encargarse da loxística, do servizo de atención ao cliente, seguimento dos envíos, as formas de pago, etc… Polo que é moi importante que todo o anterior funcione correctamente.

 Que debo facer si quero crear unha tenda online?

 

 Neste caso temos dúas opcións: creala nós mesmos ou confiar en profesionais como Atlantic  para que fagan un traballo axustado ás nosas necesidades. Calquera que sexa a nosa elección debemos ter en conta varios factores (como poden ser unha estrutura correcta, que a experiencia de navegación do usuario sexa intuitiva e fácil de utilizar, optimizada para os motores de procura, etc…)

 

 Entre as vantaxes do e-commerce podemos enumerar varias. Desde poder chegar a máis clientes, ter unha canle de venda continuo, a redución de custos, etc…

 

 Tenda online vs tenda física

 

 A pesar das calidades enumeradas anteriormente en relación co e-commerce, tamén debemos considerar certas vantaxes que posúen as tendas físicas.

 

 En moitos casos os clientes necesitan ver o produto, sentilo, tocalo, etc…polo que moitos negocios online ofrecen a posibilidade de devolución completamente gratuíta si o produto non satisfai as nosas necesidades.

 

 Doutra banda, hai certos tipos de produto que pola súa natureza ou prezo son moi difíciles de vender online. Por exemplo os coches, aínda que cada vez é máis habitual ver concesionarios online .

 

 Por último, temos a fidelización do cliente, aínda que neste caso as e-commerce están a poñerse as pilas (definindo estratexias de fidelización baseadas na competitividade dos seus produtos e servizos). Todo iso non quere dicir que ambos os conceptos sexan incompatibles, si non todo o contrario. Si dispomos dunha tenda física podemos apoiarnos nunha e-commerce para establecer unha nuevo canle de vendas.

 

 

1 comment

  1. Javier Novoa

    Qué curioso lo de Videotex

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará